سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

وظایف مدیران در مدارس اثر بخش در مساعل مربوط به امور تربیتی :

اثر بخشی مدارس در مسائل تربیتی را در سه زمینه بررسی می کنیم که هر کدام تاثیرگذاری خود را تحت نظر  مدیر مدرسه و با حمایت و هدایت او انجام می دهند 

1-مدیریت مدرسه و معلمان

2- محیط مدرسه و ابزار ووسایل

3-دانش آموزان

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

نگاهی به جلسات شورای معلمان

از مؤثرترین شیوه های برقراری روابط انسانی در سازمان ها مخصوصا سازمان های آموزشی مانند مدرسه "مشارکت" است . "مشارکت یعنی مجموعه اقداماتی که میزان نفوذ و مسئولیت کارکنان (معلمان ، دانش آموزان و اولیاء) را در فرایند تصمیم گیری ، از طریق تفویض اختیار در سطوح مختلف ، افزایش دهد و نوعی حس مالکیت و تعلق را در افرادی که به شکلی با سازمان مربوط هستند بوجود آورد .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

تغذیه و روزه داری

تغذیه علاوه بر آثار معنوی خود و تاثیرات آن برروی سلامت روح و روان آثار جسمی بسیاری داردکه در صورت رعایت اصول صحیح تغذیعه می توان از فوائد جسمی آن نیز استفاده نمود.

بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری چربی در نقاط مختلف ذخیره می کند به مرور زمان چربی های ذخیره شده تغییر رنگ داده و فشرده می شوند واحتمال اینکه مورد استفاده مجدد قرار گیرند کم است.روزه داری حتی در افراد لاغرو یا با وزن طبیعی به بدن فرصت می دهد تا این چربی ها را از ذخایر آزاد کرده و مصرف نماید و معمولاٌ پس از پایان روزه داری چربی های تازه جایگزین می شوند.


  ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط مرادی

 50  روش عملی برای تقویت عزت نفس فرزندان


ضعف عزت نفس زاییده ی خود کودکان نیست . بلکه بزرگ ترها و عموما مادران و پدران مسبب این موضوع هستند. از این رو ما مادران و پدران که مهم ترین تاثیر را بر زندگی فرزندانمان می گذاریم وظیفه داریم به آنان کمک کنیم تا طعم موفقیت را بچشند مرتکب خطا شوند بی آن که احساس شرم کنند و از وجود خود احساس غرور و سربلندی کنند. این امر زمانی به حقیقت می پیوندد که به فرزندانمان نشان دهیم که آنان مهم بی همتا و دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردند و از شایستگی و توان کامیابی در تحصیل و زندگی برخوردارند. 
تربیت درست کودکان تا حد زیادی در گرو انجام دادن بسیاری کارهای درست و کوچک است . هر پدر و مادری می تواند بسیاری کارهای درست و مناسب انجام دهد تا در فرزندش احساس « خود ارزشمندی » به وجود آورد. شما می توانید از طریق مراقبت گوش دادن ستودن قوت قلب بخشیدن دلگرم کردن و جدی گرفتن فرزند خود به او عزت نفس ببخشید و انسانی کامیاب از وی بسازید. پیشنهادهایی که در پی می آیند شما را به جاده ی منتهی به این مقصود رهنمون می کند.
 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

آیا تلفن‌همراه مانع تحصیل دانش‌آموزان می‌شود؟

      تحلیلگران ژاپنی میزان تاثیرات تلفن همراه را برتحصیل دانش آموزان مورد بررسی قرار داده اند و معتقدند که این ابزار ارتباطی تاثیرات مثبت و منفی مختلفی بر روند تحصیلی افراد دارد. 
به گزارش گروه اخبار خارجی سایت "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "جپن تایمز"، بررسی ها نشان داده است که تلفن همراه تنها تاثیرات منفی روی تحصیل دانش آموزان ندارد و در برخی موارد به آموزش آنها کمک می کند.
 نکته مهم و قابل توجه این است که تاثیرات منفی تلفن همراه از نکات مثبت آن در آموزش دانش آموزان بیشتر است. به عبارت دیگر چون نمی توان به طور کامل استفاده دانش آموزان از تلفن همراه را کنترل و سازمان دهی کرد، اثرات سوء آن نکات مثبت را خنثی می کند. 

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4