سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان  :

45.4درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند 

 

طالب محمدی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان در نشست تخصصی کشوری سرگروه های استانی بهداشت و ایمنی کار گفت: 45.4درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان کردستان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند  .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

   مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش :

تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از46درصد دانش آموزان در هنرستان ها تحصیل خواهند کرد 


حسینی مقدم، مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای، در نشست تخصصی کشوری سرگروه های استانی بهداشت و ایمنی کار، گفت: بر اساس پیش بینی های به عمل آمده باید تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از46درصد دانش آموزان در هنرستان ها تحصیل نمایند.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد  :

اجرای نظام آراستگی در محیط‌‌‌‌‌ های کارگاهی و آموزشی ‌در هنرستان‌های کشور 


مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی کشوری سرگروه های استانی بهداشت و ایمنی کار، گفت: نظام آراستگی در محیط‌ های کارگاهی و آموزشی در هنرستان‌های کشور، در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

ایمنی روانی در مدارس منطقه... توجه به رنگ درب و دیوار کلاس و مدرسه 

   

به گفته یکی از معلمان منطقه دانش آموزی که از ایمنی روانی   برخوردار است از مهارت های گوناگونی که در مدرسه کسب کرده با اعتماد به نفس کامل و  به موقع استفاده می کند و می تواند در مواقع حساس درست تصمیم بگیرد.

سلامت جسمانی + سلامت روانی = انسان سالم

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

این عددها را باید کنترل کنید 

در زندگی روزمره، ما دائما با اعداد مختلفی مانند شماره تلفن‌هاو... سر و کار داریم اما مهم‌تر از این اعداد، اعداد سلامت ما هستند که با شناخت آنها می‌توانیم همیشه خود را در مرز سلامت بودن نگه داشته و خطر بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های قلبی را کاهش دهیم  .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

خداحافظ استرس، سلام آرامش

اگر دنبال آرامش در زندگی می‌گردید باید استرس را کنار بگذارید چرا که استرس و آرامش دو روی یک سکه هستند که هرگز با هم و کنار هم قرار نخواهند گرفت  . 

زندگی مثبت  : اگر دنبال آرامش در زندگی می‌گردید باید استرس را کنار بگذارید چرا که استرس و آرامش دو روی یک سکه هستند که هرگز با هم و کنار هم قرار نخواهند گرفت. شاید بگویید مگر استرس داشتن یا نداشتن انتخاب خود ماست که هر زمان خواستیم آن را کنار بگذاریم؟

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

بی انگیزگی کارکنان خود را متوقف کنید

 

چکیده: اغلب سازمان ها اشتباه عمل می کنند. آنها به جای آنکه سعی کنند تا به کارکنان خود انگیزه بدهند، باید از بی انگیزه شدن کارکنان خود جلوگیری کنند.  تعداد زیادی از پرسنل وقتی یک کار جدید را آغاز می کنند، بسیار شیفته و علاقه‌مند آن هستند. اما طبق یافته های تحقیق ما، در 85 درصد سازمان ها، انگیزه پرسنل در شش ماهه اول به سرعت کاهش می یابد و در سالهای بعد نیز روحیه آنها بدتر خواهد شد. این یافته ها بر اساس مطالعه ای شکل گرفته است که بر روی 2/1 میلیون نفر از کارکنان 52 شرکت برتر از میان 1000 شرکت مجله فورچون بین سالهای 2001 تا 2004 ، توسط موسسه تحقیقاتی سیروتا ( نیویورک) انجام شده است.  این مشکل به اصول و مبانی مدیریت مربوط می شود. یعنی هم به سیاستها و رویه هایی که سازمان ها در مدیریت کردن نیروهایشان به کار می گیرند و هم به روابطی که مدیران به صورت فردی به وسیله گزارشهای مستقیم خود برقرار می کنند.  تحقیق ما نشان می دهد که چگونه رفتار و عملکرد مدیران به مشکل بی انگیزگی پرسنل اضافه می کند. همچنین تحقیق ما نشان خواهد داد که مدیران برای تغییر این وضع چه کاری می توانند انجام دهند.

 

ادامه مطلب...
ارسال شده در توسط مرادی

کارآفرینی چیست؟

در مورد تعریف کارآفرینی دیدگاه های مختلفی وجود دارد و درک کامل مفهوم و موضوع \" کارآفرینی \" نیازمند اطلاع از دیدگاه های بین رشته ای می باشد. کارآفرینی برحسب ماهیت خود و توجه محققان رشته های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است.
واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی "
Entrepreneurs   " به معنای "متعهد شدن " نشات گرفته است کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن 16 میلادی تا کنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه های اقتصادی خویش تشریح نموده اند. 
کارآفرینی از مباحثی است که در تمامی ابعاد توسعه اقتصادی و اجتماعی از حدود 20 سال به این طرف عملاً در دنیای تجارت و کسب و کار مطرح شده است، از جمله تعاریف کارآفرینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مدیریت شایستگی

 

مدیریت شایستگی یک موضوع پژوهشی مهم در زمینه مدیریت دانش است و یک سیستم مدیریت شایستگی اغلب با سیستم های مدیریت یاد گیری آمیخته است. مدیریت شایستگی به لحاظ اینکه دانش کلیدی مورد نیاز یک کارمند یا یک سازمان را برای دستیابی به اهدافش تعیین می کند، می تواند سهم مهمی در سطح سازمانی و فردی داشته باشد. مدیریت شایستگی و مهارتها ، شدیداً به تلاشهای سازمان برای ایجاد مجموعه ای جهت توانمندسازی نیروی کاری به منظور افزایش مزیت رقابتی ، نوآوری و اثر بخشی، وابسته شده است. به علاوه‌، مدیریت شایستگی مستقیماً‌ با تلاشهای موسسه برای گسترش دانش داخلی و استقرار عملیات مدیریت دانش سازگاربا عملیات موسسه ، مربوط است. مدیریت شایستگی اخیرا به یک زمینه تحقیقی تبدیل شده است که تلاشهای سازمان را به سوی توسعه پرورش کارکنان، اشتراک دانش، تلاشهای یادگیری الکترونیک موسسه و همینطور کاربردهای فناوریهای معنایی نظیر مدیریت هستی شناسی جلب می کند.

هدف ما در مقاله حاضر ، مروری بر متداولترین و گسترده ترین سیستم های مدیریت شایستگی است تا کاربردهای مشخص این سیستم‌ها را بررسی وجهت دهیهای پژوهشی آینده را ارائه کنیم.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

اداره اثربخش سازمانهای دانایی محور 

   چکیده: اداره کارکنان در سازمانهای دانایی محورمتفاوت از اداره آنها در سازمانهای بوروکراتیک و ماشینی‌خواهد‌بود. کارکنان سازمانهای دانایی محور که به دانشگر معروفند اغلب می‌توانند بطور همزمان روی چند پروژه کار کنند و می دانند وقت خود را چگونه به آنها اختصاص دهند. آنها می توانند نتایج تلاش‌های خود را از طریق عوامل نرم مانند هوش هیجانی و اعتماد‌، بسیار بیشتر نمایند . انتقال و به اشتراک گذاشتن دانش و یاد گیری فعال از وظایف کارگران دانش به حساب می آید. این تفاوتها ، باعث شده است مدیران سازمانهای دانایی محور‌، توجه خاصی را به نحوه اداره دانشگران معطوف نمایند و اداره آنها جزء اهداف اصلی سازمان قرار گیرد. مدیران این سازمانها ، باید سیستم های ارتباط و پاداش را متفاوت از سازمانهای ماشینی تعریف نمایند و تلاش کنند خودگردانی ، شبکه دانش و سلسله مراتب را با هم متناسب سازند. دانشگران‌استقلال طلبند وبه‌کیفیت کار می اندیشند . آنها صاحب دانشی کدگذاری شده هستند که تقلید کردن آن مشکل است. این کارکنان از ویژگیها و نیازمندیهای خاصی برخوردار هستند و رضایت شغلی در آنها متفاوت از سایر کارکنان حاصل می شود. در این نوشتار ،ضمن توصیف برخی از صفا ت و ویژگیهای دانشگران جهت معرفی بیشتر این کارکنان، الزامات شغلی، انتظاراتشان از شغل و عوامل موجد رضایت شغلی آنها تشریح شده است. سپس به طور مختصر، برخی از اصول اداره دانشگران ، موانع تولید و انتقال دانش و ابعاد اداره آنها مورد بحث قرار گرفته است.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4      >