سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش :

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، ابراهیم سحرخیز استانهای مازندران، خراسان جنوبی، خوزستان وکردستان را به ترتیب ازنظر توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای وکاردانش موفق ارزیابی کرد.

 

معاون آموزش متوسطه وزیر استانهای موفق درتوسعه آموزشهای فنی وحرفه ای وکاردانش را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه به نقل از مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، ابراهیم سحرخیز استانهای مازندران، خراسان جنوبی، خوزستان وکردستان را به ترتیب ازنظر توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای وکاردانش موفق ارزیابی کرد.

معاون آموزش متوسطه گفت: امسال یکی از سیاستهای آموزش وپرورش با توجه به سندتحول بنیادین وبرنامه پنجم توسعه توجه به توسعه متوازن رشته ای با نگاه ویژه به آموزشهای فنی وحرفه ای دانست.

وی افزود: با توجه به این نگاه و رویکرد پی گیر بودیم که استانهای سراسرکشور درسال تحصیلی جاری تلاش مضاعفی داشته باشند که خوشبختانه بیش از سه درصد درپایه دوم موفق به جذب هنرجو نسبت به سال تحصیلی قبل شده ایم که درمیان 32 اداره کل سراسر کشور چهار استان فوق الذکر درمقایسه با بقیه استانها پیشتاز بوده اند.

 

 سحرخیز گفت: باتوجه به زمان توسعه آموزشهای فنی وحرفه ای وکاردانش بعنوان یک برنامه پنج ساله می باشد وامسال نیز همین برنامه با جدیت بیشتری دنبال می شود وبا توجه به پیش بینی ها به نظر می رسد استقبال از آموزشهای کاردانش با استقبال بیشتری روبرو شوند وتدابیری مانند برگزاری هفته مشاغل ، ترغیب دانش آموزان و والدین به بحث کاروتولید ملی واشتغال پایدار در رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش برگزاری جلسه های توجیهی توسط مشاورین مدارس بتوانیم درسال تحصیلی آینده نیز قدمهای محکمی دراین جهت برداریم.

سحرخیز اظهارکرد: بیش از حداقل بیش از حداقل 1500 دبیرستان شبانه روزی با استفاده از امکانات هنرستانها ونیاز وعلاقه دانش آموزان مهارت آموزی را درقالب ساعات فوق برنامه برای دانش آموزان ارائه داده اند.

 

 

وی افزود: همچنین درراستای اجرای ایجاد زمینه های لازم برای کسب یک شایستگی ومهارت برای دانش آموزان رشته های نظری همانند سال گذشته درسال تحصیلی جاری نیز دربخش قابل توجهی ازمدارس دبیرستانهای شبانه روزی برنامه حرفه آموزی برای دانش آموزان چنین مدارسی دردستور وزارت آموزش وپرورش می باشد. 

  


ارسال شده در توسط مرادی
با توجه به مصوبه جلسه 23/12/90 کمیته برنامه های درسی شاخه کاردانش شورای عالی آموزش و پرورش، دروس اختیاری به جای بعضی از درس های غیر مهارتی شاخه کاردانش که بعنوان درس های اختصاصی رشته های دیگر تعریف شده اند و جنبه کارگاهی داشته و امکان ارائه در هنرستان های بزرگسالان دولتی و داوطلب آزاد همچنین مدارس آموزش از راه دور را ندارند، جایگزین می شود.


با توجه به مصوبه جلسه 23/12/90 کمیته برنامه های درسی شاخه کاردانش شورای عالی آموزش و پرورش، آن تعداد از درس های شاخه فنی و حرفه ای که در بعضی از رشته های مهارتی شاخه کاردانش بعنوان درس های اختصاصی رشته های دیگر (پایه) تعریف شده اند، جنبه کارگاهی دارند و ارائه آن ها صرفاً در دوره روزانه و بزرگسالان غیر دولتی امکان پذیر می باشد، می تواند در هنرستان های بزرگسالان دولتی و داوطلب آزاد و همچنین مدارس آموزش از راه دور با درس های اختیاری( ترجیحاً مرتبط با رشته) جایگزین گردد. قابل ذکر است تغییرات لازم به زودی در سیستم ثبت نمرات اعمال خواهد شد .

ضمناً موضوع فوق مشمول نیمسال های قبلی نمی شود و درس های انتخابی را نیز در بر نمی گیرد.



ارسال شده در توسط مرادی

   

     در اجرای   دستورالعمل جامع توسعه کمی آموزش های هنرستانی در سال تحصیلی92- 91  به استحضار می رساند "هفته معرفی آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش در استان کردستان" همزمان با هفته مشاغل برگزار می گردد. 

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی