سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

تعریف سازمان یادگیرنده

صاحبنظران برای مفهوم سازمان یادگیرنده تعاریف متعددی ارائه کرده اند.آنچه در مورد این سازمانها ارائه شده بیشتر جنبه فلسفی و نگرشهای کلی داشته و کمتر به جنبه های عملی و کاربردی اشاره گردیده است و  در مورد تعریف این گونه سازمانها به طور عملی و کاربردی تعریفی وجود ندارد،  از نظر مدیریت رهنمودهای روشن و صریحی بیان نشده و از نظر ابزار سنجش و ارزیابی این گونه سازمانها نیز وسیله ای در دست نیست( الوانی، 1382،ص327)

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

آقای مدیر ، آقای کارمند ، کارتان را دوست دارید؟چرا کار برایتان لذت بخش نیست؟ 

جایی در مقاله ای می خواندم که یکی از مدیران مالی موفق هر روز ساعت 4 صبح از خواب بلند می شود تا چند نوع روزنامه مطالعه نموده و بعد کار خود را آغاز کند. بعد تمام روز را سخت کار کرده و شب دیروقت به خانه می رود، به طوری که شبانه روز فقط سه ساعت وقت استراحت دارد. همیشه برایم سوال بوده که چطور او می تواند با 3 ساعت خواب در شبانه روز سر پا باشد. حتماً برای این کار خود دلیلی دارد.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مدیریت سایه    management  sunshade

   

در خیلی از سازمان ها ونهاد ها ی اجتماعی به اشکال گوناگون مدیریت سایه اعمال حاکمیت مستتر دارد که تفاوت آنها درشدت و ضعف اعمال آنها درسازمان ها و نهاد هااست.

.شاید قبل از اغاز بحث لازم باشد. تعریفی از مدیریت سایه بیان شود.

مدیریت سایه شکلی از اعمال مدیریت است که دستور دهنده واقعی حضور فیزیکی مشهود ندارد.لکن در قالب وچهره دیگران امر ودستور می راتد.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مسلمانان امسال چند ساعت روزه می‌ گیرند؟ 

بر اساس محاسبات نجومی، امسال با فرا رسیدن فصل تابستان به نیمه شمالی کره زمین و زمستان در نیمه جنوبی، تعداد ساعات روزه در ماه مبارک رمضان در کشورهای دنیا تفاوت زیادی با یکدیگر دارد  .

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

چرا کتاب نمی خوانیم؟(خلاصه ای از 25 پاسخ به یک پرسش) 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

  10 رمز موفقیت به روایت ریچارد برانسون 

ریچارد برانسون در شانزده سالگی تحصیل را رها کرد و با کمک یکی از دوستانش مجله “دانش آموز” را براه انداخت.0و بعدها، در دهه 1970، کمپانی “ویرجین رکوردز” را تاسیس کرد و مؤسس شرکت “ویرجین گروپ” هم هست.او یکی از موفق ترین بازرگانان در انگلستان و نمادی از کارآفرینی است. جدیدترین پروژه او “ویرجین گلکتیک” است که او امیدوار است روزی به یک شرکت گردشگری فضایی بدل شود.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

از آنجا که‌ باورها و ارزش‌ها ریشه‌ در برداشت‌ ما از خود، اجتماع‌ و دنیایی‌ دارد که‌ در آن‌ زندگی‌ می‌کنیم‌ همواره‌ این‌ باورها به‌ صورت‌ فیلترهای‌ ادراکی‌ عمل‌ می‌کنند که‌ فقط‌ پذیرای‌ پدیده‌هایی‌اند که‌ به‌ مذاق‌ ما خوش‌ می‌آیند و با ارزش‌های‌ ما همسازی‌ دارند. از همین‌رو گاه‌ باورهای‌ منفی‌ نه‌ تنها دنیای‌ ما را محدود می‌سازد و امکان‌ انتخاب‌ درست‌ را از ما سلب‌ می‌کند بلکه‌ ما را از پرداختن‌ به‌ اندیشه‌های‌ نو، خلاق‌ و مفید باز می‌دارند.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مدیریت فرایند مدار و نقش‌ مدیران‌ در بهبود کیفیت‌ آموزش‌

علم‌ مدیریت‌ آموزشی‌ نسبت‌ به‌سایر علوم‌ دارای‌ عمر طولانی‌ نیست‌ و از زمان‌پیدایش‌ نگاه‌ علمی‌ به‌مقوله‌ آموزش‌ شاید بیش‌ از حدود یک‌ قرن‌ نمی‌گذرد ولی‌ارتباط دو طرفه‌ی‌ علم‌ و انسان‌ باعث‌ تغییر و توسعه‌ی‌ این‌ علم‌ در همین‌ زمان‌ کوتاه‌گردیده‌ است‌.
تکامل‌ علم‌ اداری‌ می‌تواند به‌سه‌ مرحله‌ی‌ کلی‌ تقسیم‌ شود:
- تفکر سازمانی‌ کلاسیک(1900)
- رویکرد روابط انسانی‌ (1930)
- رویکرد علم‌ رفتاری‌ (1950)
این‌ مراحل‌ تا به‌امروز نیز به‌رشد و توسعه‌ی‌ خود ادامه‌ می‌دهند. (هوی‌ میسکل‌)
از جمله‌ آخرین‌ نظریه‌هایی‌ که‌ در زمینه‌ی‌ سازمان‌ و مدیریت‌ با رویکرد رفتاری‌بیان‌ شده‌ است‌، نظریه‌ی‌ نوین‌ تحلیل‌ سیستمی‌ سازمان‌ می‌باشد. این‌ نظریه‌ همه‌ی‌عناصر سازمان‌ را مورد توجه‌ قرار داده‌ و کل‌ سازمان‌ و هم‌چنین‌ اجزای‌ تشکیل‌دهنده‌ی‌ آن‌ را با یک‌ دید فراگیر می‌نگرد.
مدیریت‌ کیفیت‌ جامع
‌  به‌دنبال‌ نظریه‌ی‌ نوین‌ سیستم‌ها و نظریه‌ی‌ اقتضایی‌ گسترش‌یافتند. لذا در ابتدا مدرسه‌ به‌عنوان‌ یک‌ سیستم‌ مورد بحث‌ و بررسی‌ قرار می‌گیرد، درادامه‌ در مورد مدیریت‌ کیفیت‌ جامع‌ و در نهایت‌ نحوه‌ی‌ استفاده‌ از آن‌ در مدرسه‌سخن‌ گفته‌ می‌شود.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

چرخه‌ی‌ دمینگ‌
از این‌ روش‌ می‌توان‌ در مراحل‌ مختلف‌ انجام‌ کار استفاده‌ نمود و هر کاری‌ را پس‌ ازاجرا دوباره‌نگری‌، اصلاح‌ و بهبود بخشید. البته‌ مفهوم‌ کیفیت‌ در دهه‌های‌ اخیر تغییرزیادی‌ کرده‌ و از وظیفه‌ی‌ تخصصی‌ یک‌ بخش‌ کارکردی‌ به‌وظیفه‌ی‌ فراگیر و سازمانی‌تبدیل‌ شده‌ است‌. توجه‌ به‌کیفیت‌ و بهبود آن‌ در تمامی‌ فرایندها و فعالیت‌های‌سازمانی‌ از هدف‌گذاری‌ خدمات‌ پس‌ از فروش‌، گسترش‌ یافته‌ است‌. کیفیت‌ محصول‌نهایی‌ یا خدمات‌ ارائه‌ شده‌، تجمع‌ مشخصات‌ کیفی‌ مراحل‌ و فرایندهای‌ جامع‌سازمانی‌ قلمداد می‌گردد.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

ویژگیهای مدارس اثر بخش

در مورد اثر بخشی مدرسه باید بپرسیم که مدرسه در رابطه با بعضی از مجموعه استاندارد ها چگونه عمل می‌کند در عین حال برای ایجاد معیار ها ی اثربخشی، مبانی احتمالی متعدد و جایگاهای ارزشی مختلفی وجود دارد که این معیار ها می تواننذ از آنها به وجود آیند.برای مثال آنچه که ممکن است معلمین به عنوان نتایج مهم مدرسه تلقی کنند شاید بانظرات والدین، دولت مردان ، اجتماع محلی، حکومت یارسانه ها مطابقت نکنند.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4      >