سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

 

? ادامه "اهمیت و اهداف ارزشیابی تحصیلی" 

موانع و مشکلات ارزشیابی

موانعی برای انجام ارزشیابی مفروض یا موجود است که انجام آن را به تعویق یا تعطیل می کشاند. برخی از مهمترین موانع چنین است:

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

اهمیت و اهداف ارزشیابی تحصیلی

    تحصیل و آموزش برای برآوردن اهداف مشخصی صورت می پذیرد. اهداف تحصیلی و آموزشی زمانی تحقق می یابد که ابزارهای آن به درستی پیش بینی شده باشند و به درستی به کار گرفته شوند. ارزشیابی ابزاری مناسب و اثربخش برای فعلیت بخشیدن به اهداف آموزشی تلقی می شود که با به کارگیری آن می توان میزان کارآیی برنامه ها و تحقق اهداف را سنجید و بر اساس آن برنامه را تقویت یا ترمیم نمود و یا احیاناً تغییر داد. اما ارزشیابی چیست؟ چه جایگاهی دارد؟ تقسیمات آن کدام است؟ با چه موانعی رو به رو است؟ و چگونه می توان مدلی از ارزشیابی را ارائه نمود که کارآمد و مؤثر باشد و بتواند برآورنده اهداف آموزشی و برآوردکننده میزان پیشرفت باشد؟

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

 همایش معرفی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش جهت آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان پایه ی اوّل ناحیه یک شهرستان سنندج  با این آموزش ها به شرح ذیل برگزار می گردد . 

 دختران :

مکان : مجتمع فرهنگی هنری فجر میدان بسیج جنب دادگستری زمان روز دوشنبه مورخه ی 02/02/1392

برادران :

مکان : هنرستان فنی شهید نمکی خیابان پاسداران میدان سنه دژزمان روز چهارشنبه مورخه ی 4/2/1392


ارسال شده در توسط مرادی

کریمی کارشناس آموزش متوسطه آموزش و پرورش زیویه اعلام نمود:کارگاه آموزشی هنرآموزان منطقه بابرنامه ودستورکارارائه شیوه های نوین تدریس ویژه هنرستان ها،الگوهاوشیوه های نوین کلاس داری ومدیریت هنرستانی استفاده روانشناسی تربیتی وایجادانگیزش درهنرجویان ،کیفیت بخشی به آموزش های هنرستانی برگزارگردید. دراین کارگاه تمامی عوامل آموزشی واجرایی هنرستانهای منطقه حضورداشتند.


ارسال شده در توسط مرادی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش: گرایش دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر شده است

   معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: گرایش دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر شده است و به طور میانگین 45 درصد از دانش آموزان کشور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش تحصیل می‌کنند. 

ابراهیم سحرخیز در مراسم افتتاح نمایشگاه متمرکز هفته مشاغل در سالن ورزشی امام خمینی(ره)اردبیل افزود: هم اکنون گرایش دانش‌آموزان و اولیای آنها به ویژه فرهنگیان به سمت ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بیشتر شده است.

وی ادامه داد: اردبیل در تحقق سیاست توسعه متوازن خوب عمل کرده و ازاستان های پیشتاز کشور است وبه طور میانگین 45 درصد از دانش ‌آموزان کشور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم این میزان را به 50 درصد در  متوسطه دوم برسانیم.

سحرخیز با اشاره به تلاش آموزش و پرورش برای ایجاد توازن در رشته‌های مورد تقاضا و نیاز جامعه گفت: باید براساس تدوین سیاست‌ها از اشباع شدن برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از جمله حسابداری و نرم افزار کامپیوتر نیز جلوگیری کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر  تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار  دانش را در اشتغال زایی موثر دانست و افزود: بسترهای لازم برای ادامه تحصیل در این رشته‌ها در مقاطع مختلف دانشگاهی تا مقطع دکتری در کشور مهیا بوده و راهکار خروج از بن بست بیکاری، تقویت این رشته‌ها و تخصص‌ها بر اساس احصاء نیازهای شغلی و رشته‌ای مورد نیاز جامعه برای اشتغال زایی و تأمین نیروی کار می باشد.

وی با بیان این که تربیت نیروی کاردان باید به میزان 80 درصد در جامعه اتفاق بیفتد، افزود: هم اکنون 20 درصد از تحصیل کرده‌ها در جامعه کاردان و مابقی کارشناس هستند که این باعث باعث عدم توازن در نیاز جامعه شده است.

 


ارسال شده در توسط مرادی

روش های تدریس به 2 دسته ی کلی تقسیم می شوند:

 

1. روش های تدریس نمایشی: شامل روش های تدریس سخنرانی، کتاب خوانی، آموزش برنامه ای، آموزش مفاهیم و تقویت حافظه می باشد.

 

2. روش های تدریس اکتشافی:

 

الف- روش کشف مسئله

ب- روش حل مسئله

ج- روش اکتشافی هدایت شده

د- روش بحث گروهی (جستار گروهی)

ه- روش پرسش و پاسخ

 

تفاوت روش های تدریس نمایشی و اکتشافی در این است که، در روش های تدریس نمایشی، مطالب آماده، با استفاده از بیان شفاهی یا کتاب و یا کامپیوتر در اختیار یادگیرنده قرار می گیرد؛ حال آن که در روش های اکتشافی، یادگیرنده خود باید مطالب را پیدا (کشف) کند. در روش های تدریس نمایشی، هدف، انتقال معلومات و مهارت هاست نه پرورش تفکر و خلاقیت؛ در حالی که در روش های تدریس اکتشافی، هدف پرورش تفکر و خلاقیت می باشد.

در یادگیری اکتشافی، دانش آموز باید خود مسئله را مشخص کند، راه حل های ممکن را برای آن در نظر بگیرد، این راه حل ها را با توجه به شواهد، آزمایش کند و با توجه به این آزمایش ها، نتیجه گیری های مناسبی به دست آورد و سپس این نتیجه گیری ها را در موقعیت های جدید  به کار گیرد و سرانجام به قوانین کلی و قابل تعمیم، دست یابد.

 

فواید استفاده از روش های تدریس اکتشافی

1. پرورش قدرت تفکر

2. افزایش انگیزه درونی

3. پرورش اعتماد به نفس

4. نظم دادن به مطالب پراکنده

5. افزایش قدرت خلاقیت و کاوشگری

6. گروهی بودن کار

 

روش های تدریس اکتشافی، عبارتند از:

الف) روش کشف مسئله: در این روش، معلم یادگیرنده را با یک موقعیت مبهم مواجه می سازد و سعی می کند یادگیرندگان، این «مبهم بودن موقعیت» را حس کنند. در این روش، کمک معلم به حداقل می رسد و این یادگیرنده است که هم باید مسئله را مشخص کند و هم برایش راه حل پیدا کند و هم این که راه حل خود را آزمایش کند تا از صحت آن مطلع شود؛ به عنوان مثال در سؤالات زیر، هم مسئله نامشخص است و هم علت یا راه حل آن نامشخص است که دانش آموز باید هر دو را کشف کند و به نتیجه گیری برسد.

1. علت رکود اقتصادی چیست و چگونه می توان آن علل را از بین برد؟

2. چرا گاهی لامپ می ترکد و چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟

 

ب) روش حل مسئله: در این روش یادگیرنده با یک مسئله مشخص مواجه می شود؛ یعنی برخلاف روش کشف مسئله، در این جا فراگیر با «موقعیت مبهم» مواجه نیست؛ بلکه معلم مسئله را در اختیار یادگیرنده قرار می دهد و یادگیرنده فقط برای آن مسئله راه حل پیدا می کند و سپس راه حل خود را آزمایش می کند.

در این روش، میزان کمک معلم به فراگیر، افزایش می یابد؛ به عنوان مثال؛ شما علت پوسیدگی لوله ها در اثر تماس با آب شور را می دانید و نیز با خواص مواد محافظ و روش های محافظت از پوسیدگی فلزات آشنا هستید، حال بگویید چگونه می توان از پوسیدگی لوله های آب در شهرهایی که آب شور دارند (مثل زاهدان) و با روش مقرون به صرفه جلوگیری کرد؟ چگونه از مؤثر بودن و مقرون به صرفه بودن روش خود مطمئن هستید؟

روش های تدریس

 

ج) روش اکتشافی هدایت شده: در این روش نیز یادگیرنده با یک مسئله مواجه است که در پی کشف مسئله یا پیدا کردن راه حل برای مسئله و آزمایش آن می باشد. در این جا برای آزمایش راه حل، از طرف معلم، راهنمایی هایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می گیرد. میزان کمک معلم به یادگیرنده در این روش، با توجه به تفاوت های فردی، قابل افزایش یا کاهش است و علت نام گذاری این روش به «اکتشافی هدایت شده»، همین مداخله و کمک معلم می باشد. بهتر است کمک معلم در حد اشاره (سرنخ) باشد، که می تواند با عبارتی چون «با توجه به...»، «با استفاده از...» و... شروع شود و نیز اشاره ها می توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیان شوند. اشاره های غیرمستقیم، به پاسخ یا راه حل اشاره نمی کنند؛ بلکه پاسخ ها و راه حل های اشتباه یا نامطلوب را حذف می نمایند؛ اما اشاره های مستقیم، به جای بستن راه های انحرافی، به راه اصلی اشاره می کنند.

 

اشاره ها هم چنین می توانند به صورت صوری باشند؛ به عنوان مثال: یکی از راه های کاهش آلودگی هوا، استفاده از وسایل نقلیه گ... است (جواب = گازسوز) حرف اول جواب از طرف معلم راهنمایی شده است.

ونیز اشاره ها می توانند با توجه به موضوع یا عنوان مطلب انجام گیرد به عنوان مثال: مغز تکانش هایی را از طریق عصب... از گوش داخلی می رسد، درک می کند (جواب = شنوایی) که موضوع خود بیان گر جواب هست.

و نیز اشاره هایی وجود دارند که مبتنی بر مترادف یا متضاد هستند. مثال: اگر بعد از انجام یک رفتار، رویداد مطلوبی صورت گیرد، تقویت مثبت روی داده است و اگر بعد از انجام یک رفتار، شخص از یک محرک نامطلوب خلاص شود، تقویت... انجام گرفته است. (جواب = منفی) که تقویت مثبت و تقویت منفی متضاد هم هستند و جواب جای خالی با توجه به تضاد این دو کلمه، کاملاً آشکار است.

 

د) روش بحث گروهی (جستار گروهی): روش بحث گروهی عبارتست از، فعالیت دسته جمعی دانش آموزان (غالباً در قالب گروه های کوچک) که به منظور انجام دادن امر مورد مطالعه، سازماندهی می شود.

 به زعم صاحب نظران علوم تربیتی زمانی از روش گروهی استفاده درست و مناسب می شود که در عمل، نتیجه ی مطالعات گروهی دانش آموزان، بیش تر از بازده مطالعات فردی آنان باشد. لازمه ی فعالیت های مشترک و گروهی، مهارت هایی است که فرد  فرد اعضای گروه باید از پیش کسب کرده باشند. برای انجام دادن پژوهش های گروهی در کلاس درس، توصیه می شود که عده ی اعضای گروه بین 5 تا 6 نفر باشد؛ زیرا در این حالت، همه ی اعضا، فرصت مطالعه، تفکر و اظهارنظر در گروه را به دست می آورند.

روش های تدریس

روش بحث گروهی را برای تعداد محدود 6 تا 20 نفر می توان به کاربرد و برای گروه های بیش از 20 نفر ایجاد مشکل می کند.

این روش برای دانش آموزان دوره ی ابتدایی کارایی زیادی ندارد. یکی از مشکلات این روش این است که گاه ممکن است وقت گیر باشد؛ اما اگر معلم به موقع بحث را هدایت کند و راه های انحرافی را ببندد و نیز اگر یادگیرندگان اطلاعات کافی در زمینه ی موضوع مورد بحث داشته باشند، تا حد زیادی مشکل وقت گیر بودن برطرف خواهد شد. در این روش یادگیرنده از اندیشه ی دیگران استفاده می کند و قدرت بیان افراد، افزایش می یابد.

 

ه) روش پرسش و پاسخ: در این روش نیز یادگیرنده در صدد کشف مسئله یا حل آن است و میزان کمک معلم می تواند افزایش یا کاهش یابد. فرقی که این روش با روش های قبلی دارد، این است که در این جا معلم علاوه بر استفاده از اشاره ها، مسئله یا موقعیت مبهم را به سؤالات جزئی تری نیز تقسیم می کند. به این ترتیب معلم دو کمک را یعنی، اشاره ها و سؤالات جزئی را به طور هم زمان ارائه می دهد.

در این روش با توجه به پرسش ها و پاسخ های متعدد، یادگیرندگان فعال تر هستند.

 

و) تلفیق روش ها: معلم پس از این که با روش های مختلف تدریس آشنا شد، در عمل و به هنگام ارائه ی درس، باید با تشخیص موقعیت، روش ها و فنون مناسب را انتخاب کند؛ به عنوان مثال اگر معلمی در تدریس خود از روش سخنرانی استفاده می کند، در صورت لزوم می تواند با دانش آموزان بحث گروهی داشته باشد یا از روش پرسش و پاسخ استفاده کند یا به آن ها تمرین بدهد یا برایشان آزمایش کند یا نمونه سؤالی و مدلی را به آن ها نشان دهد و در مجموع چند روش تدریس را درهم بیامیزد.

 

رشد معلم

 

 

مرکز یادگیری سایت تبیان - تنظیم: شکوفه باصری


ارسال شده در توسط مرادی

معلم خوب بودن می‌تواند یکی از مهیج‌ترین و دلگرم کننده‌ترین شغل‌های دنیا باشد و این در حالی است که شغل معلمی استرس زا و خسته کننده خواهد بود، اگر تلاش‌های او به ثمر ننشیند.

برای معلم بهتر بودن در کلاس درس چند راه وجود دارد.
مدیریت کلاس مرحله نخست:
نمونه‌ای ایده‌آل باشید. به خاطر داشته باشید که شما یک معلم هستید و لذا بسیار حائز اهمیت است که در چشم شاگردانتان یک ابرقهرمان جلوه کنید. فراموش نکنید که شاگردانتان به شما نگاه می‌کنند و رفتار شما را تقلید می‌کنند. اگر شما گستاخ و بی‌ادب باشید آنها نیز چنین رفتاری را در پیش می‌گیرند. شاگردان باید شما را فردی با اعتماد به نفس ببینند تا بدون آن‌که تردیدی به خود راه بدهند شما را الگوی خویش قرار دهند. دانش‌آموزان در همه سنین نیازمند شخصی هستند که به او تکیه کنند، از او بیاموزند و از اعتماد به او احساس رضایتمندی کنند.

مرحله دوم: برای قانون‌شکنی عواقب تعیین کنید.
در برابر قانون‌شکنی و شکستن قوانین عواقب مشخصی تعیین کنید و آن‌ها را بدون کم و کاست اجرا کنید. تنبیه‌ها از اشارات بی‌کلام (همچون نگاه تند و تیز یا اخم) شروع می‌شود و تا اخطار کلامی و در مرحله آخر به اجرای پیامدهای تخطی از قوانین ختم می‌شود.
این پیامدها به شما و به برنامه درسی تان بستگی دارد. به عنوان مثال براساس دیدگاه کارشناسان متدولوژی نوین معلم‌ها نباید عامل استرس را در دانش‌آموزان نادیده بگیرند، زیرا بعضاً تنبیه می‌تواند به شدت استرس‌زا بوده و باعث ایجاد خلل در روند آموزش شود.
در بعضی روش‌های آموزشی تنبیه به طور کامل از پروسه آموزشی حذف شده است، زیرا اعتقاد بر این است که استرس مانع یادگیری می‌شود.

مرحله سوم: مهربان باشید.
معلم‌های موفق رابطه تنگاتنگ و صمیمانه‌ای با شاگردان خود دارند و با رفتار خود کاری می‌کنند که دانش‌آموزان احساس کنند از اهمیت ویژه‌ای نزد معلم خود بهره‌مند هستند. این‌گونه معلم‌ها خونگرم، در دسترس، مشتاق و با توجه هستند. سعی کنید پس از اتمام ساعت کلاس مقداری از وقت خود را در اختیار دانش‌آموزان ساعی قرار دهید و آنها را تشویق به شرکت در فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی مدرسه کنید، با این کار دانش‌آموزان نسبت به مدرسه خود متعهد می‌شوند. این‌گونه اقدام‌ها باعث می‌شود که استرس از میان برداشته شود و بر اساس اظهارات کارشناسان روند آموزشی تسریع می‌یابد.

مرحله چهارم: قوانین تخطی‌ناپذیر تعیین کنید.
بهتر است معلم‌ها 3 الی 5 قانون کاملاً شناخته شده و تخطی ناپذیر برای کلاس‌های درسی خود معرفی کنند. این قوانین در صورت شکسته شدن چنانچه پیش‌تر ذکر شد، عواقب تعریف شده‌ای به دنبال خواهند داشت. سعی کنید از دانش‌آموزان بخواهید که خود این قوانین را تعیین کنند. با برگزاری یک همه پرسی در درون کلاس از نظرات آن‌ها استفاده کنید که در آن صورت آن‌ها نسبت به قوانین متعهدتر شده و احساس مسئولیت می‌کنند. وقتی چنین مشارکتی رخ می‌دهد شاگردان احساس می‌کنند مهم هستند و همین احساس آن‌ها را مسئول بار می‌آورد.

شما به عنوان معلم می‌توانید نقش ناظر بر تعیین قوانین را بازی کنید. زبان‌شناسان و کارشناسان روش‌شناسی اعتقاد دارند که معلم نباید همچون یک فرمانده که در پادگان همه چیز را تحت کنترل خود دارد و دستور صادر می‌کند به تدریس بپردازد، او باید اجازه بدهد که دانش‌آموزان کلاس را کنترل کنند، به یکدیگر احترام بگذارند، هنگامی که معلم صحبت می‌کند سکوت را رعایت کنند و به مرور با ایجاد روحیه همکاری در کلاس تکالیف و فعالیت‌ها را با هم انجام دهند.

برنامه‌ریزی آموزشی مرحله نخست:
هدف معینی را دنبال کنید. مهم‌ترین بخش در هنگام برنامه‌ریزی درسی تعیین هدف است. چه چیزی را می‌خواهید دانش‌آموزانتان یاد بگیرند؟ اگر هدف قدرتمند، عمیق و نمایانگر چیزی باشد که شما واقعاً می‌خواهید شاگردانتان بیاموزند، باید آن را در برنامه درسی خود منعکس کنید.

مرحله دوم: طرحی قوی و مستحکم داشته باشید.
هر یک از درس‌ها باید به سه بخش ساده که هدف شما را منعکس می‌کند، تقسیم شود. ابتدا بخش «کنفرانس» یا همان ارائه درس جدید است. در این بخش شما به‌عنوان معلم مطلب جدید را در کلاس تدریس می‌کنید (البته در این بخش پرسیدن سوال و اظهار نظر آزاد است). بخش دوم طرح آموزشی خود را به چیزی اختصاص دهید که مستلزم کار گروهی در کلاس باشد، در این بخش دانش‌آموزان با هر کسی که خودشان بخواهند کار گروهی را انجام می‌دهند.

در انتهای این بخش شما می‌توانید جلسات بحث و گفت‌و‌گو در رابطه با هدف مشخص شده در کلاس برگزار کنید که در آن گروه‌ها کشفیات و عقاید خود را مطرح می‌کنند. معلم‌ها می‌توانند به نسبت میزان فعالیت دانش‌آموزان برای آن‌ها نمره مثبت ثبت کنند. بخش نهایی هر درس باید قسمتی باشد که در آن دانش‌آموزان به صندلی‌های خود باز می‌گردند و به آرامی مشغول انجام فعالیت نهایی می‌شوند همانند پاسخ دادن به سوالات خاصی که روی تخته نوشته شده است یا کشیدن عکسی که مربوط به چیزی می‌شود که تازه آموخته‌اند. دانش‌آموزان باید تنها با شما صحبت کنند (اگر آن‌ها سوالی دارند) یا شخصی که کنار آن‌ها نشسته است.

مرحله سوم: تعیین تکالیف مربوطه.
به جای آن‌که هر شب چیز متفاوتی را به‌عنوان تکلیف برای بچه‌ها تعیین کنید، بهتر آن است که آخر هفته یک یا دو تکلیف اساسی را برای دانش‌آموزان تعیین کنید و سپس شنبه آنها را چک کنید.

مرحله چهارم: گرفتن آزمون‌های کلاسی را فراموش نکنید.
بهتر است هر پنجشنبه یک آزمون کلاسی برگزار کنید تا از یادگیری مطالب جدید توسط دانش‌آموزان حصول اطمینان کنید. عملکرد دانش‌آموزان در آزمون می‌تواند نمایانگر کیفیت تدریس شما باشد. 


ارسال شده در توسط مرادی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت : شیوه نامه و فرم سازماندهی نیروی انسانی دوره متوسطه برای سال تحصیلی 93-92 به واحد های اداری و آموزی استان اعلام شد .

 

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان طالب محمدی با اعلام این مطلب افزود :             شیوه نامه و فرم نهایی سازماندهی دبیران دوره متوسطه شامل : دبیران مدارس راهنمایی ، متوسطه نظری ، فنی و حرفه ای و کار دانش با رویکرد ارتقای سهم ملاک های تخصصی و حرفه ای دبیران تدوین و جهت اجراء در سال تحصیلی 93-92 به ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان ابلاغ شد .

وی با اشاره به اهمیت سازماندهی نیروی انسانی به ویژه دبیران شاغل در واحد های آموزشی و تاثیر بهینه آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ارتقای تحصیلی دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان اظهار داشت : این شیوه نامه با توجه به اخذ نظرات و پیشنهادات دبیران و سر گروه های آموزشی استان ، هم اندیشی و هم فکری کارشناسان مربوطه بازنگری و در جلسات متعدد کار گروه سازماندهی نیروی انسانی اداره کل بررسی و بعد از تایید نهایی جهت اجراء ابلاغ گردیده است .


ارسال شده در توسط مرادی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ دستورالعمل نقل و انتقال خارج استان فرهنگیان در سال 92 به واحد های اداری و آموزشی استان خبر داد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان ذوالفقار نساج با اعلام این خبر افزود : فرهنگیان متقاضی انتقال به خارج استان از تاریخ  یکم لغایت 25 اردیبهشت ماه 92 می توانند فرم تقاضای انتقال را تکمیل و به اداره محل خدمت خود تحویل نمایند .

وی با اشاره به شرایط و ضوابط انتقال فرهنگیان اظهار داشت : عدم نیاز واقعی مبداء خدمتی ، عدم تعهد خاص خدمتی به منطقه مبداء و دارا بودن حداقل 5 سال سابقه اشتغال تمام وقت ( رسمی یا پیمانی ) در آموزش و پرورش از شرایط اولیه متقاضیان انتقال می باشد .

به گفته وی متقاضیان جهت کسب اطلاع بیشتر و تکمیل و تحویل فرم های تقاضا می توانند به کارشناسی امور اداری ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق مراجعه نمایند .


ارسال شده در توسط مرادی
کمیته ی کیفیت بخشی وهماهنگی آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش در محل سالن اجتماعات آموزش وپرورش دهگلان با حضور مسئولین شهرستان ومدیران هنرستانها بر گزار شد.


به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش دهگلان ، در این نشست پیرامون همایش معرفی آموزشهای فنی وحرفه ای وکاردانش برای دآنش آموزان پایه ی اول متوسطه وبرنامه ریزی جهت آمادگی در هفته مشاغل بحث وتبادل نظر شد.

ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4   5   >>   >