سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

مدیرکل دفتر آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش ،از افزایش هنرستان های فنی و حرفه ای فعال کشور از 5400 باب قبل از تحول بنیادین به 6600 باب پس از تحول بنیادین خبر داد.

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی



دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام کنکور کاردانی پیوسته از روز19 اردیبهشت در سایت سازمان سنجش قرار گرفت و تا 26 اردیبهشت برای ثبت‌نام فرصت داریم. اما امسال شاهد تغییرات مهم و جالبی هستیم که بد نیست با هم نگاهی به آن بیندازیم:

  1-  سهمیه‌ی بومی که در سال گذشته 40% بود، برای برخی استان‌ها به 50% و 60% افزایش یافت.

 2- در بسیاری از رشته‌های امتحانی، رشته‌های تحصیلی جدید اضافه شدند. مثلاً در رشته‌ی کامپیوتر، رشته‌هایIT و سخت‌افزار و در رشته‌ی معماری، رشته‌های شهرسازی، نگهداری و مرمت و معماری سنتی اضافه شدند.

  3- در دو رشته هرکدام یک درس جدید به منابع کنکور اضافه شد: درس عکاسی1 به رشته‌ی گرافیک و درس استاندارد بایگان به رشته‌ی امور اداری. برای این رشته‌ها در آزمون 27 اردیبهشت از هر دوی این درس‌ها سوال خواهیم داشت.

 4- پذیرش در رشته‌های گرافیک، نقاشی و تربیت‌بدنی در سال‌های گذشته به صورت نیمه متمرکز انجام می‌شد و امتحان عملی در نتیجه‌ی نهایی نقش داشت. ولی در دفترچه‌ی امسال تبصره‌ای که این ویژگی را توضیح می‌داد، حذف شده است.

 در مجموع تغییرات مثبت و حاکی از توجه بیشتر به   هنرستان ها است.


ارسال شده در توسط مرادی

 

 

           به استحضارمی رساند که بارم بندی استانداردهای رشته و دروس شاخه ی کاردانش بر روی سایت معاونت متوسطه اداره کل در منوی گروه تکنولوژی متوسطه و زیر منوی بارم بندی کتب درسی قابل دریافت  می باشد.  http://cms.medu.ir/kmotavaseteh)  سایت معاونت آموزش متوسطه


ارسال شده در توسط مرادی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان  :

شرایط ثبت نام هنرجویان در هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش استان برای سال تحصیلی 93-92 اعلام گردید

محمدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان از اعلام شرایط ثبت نام هنرجویان در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش برای سال تحصیلی 93-92 خبر داد   .

     

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

قسمت سوم: معرفی اجمالی تعدادی ازرشته های فنی وحرفه ای وکاردانش

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

قسمت دوم: معرفی اجمالی تعدادی ازرشته های فنی وحرفه ای وکاردانش

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

معرفی اجمالی تعدادی ازرشته های فنی وحرفه ای وکاردانش(قسمت اول)

درجهت آشنایی همکاران ، مربیان ،اولیاءمحترم ودانش آموزان در3 قسمت به معرفی رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش می پردازیم امیداست موردتوجه قرارگیرد.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

آشنایی با زمینه های تحصیلی در شاخه های فنی وحرفه ای وکاردانش                         

بر اساس ساختار آموزشی نظام جدید کشور ،شاخه های فنی وحرفه ای وکاردانش شامل سه زمینه تحصیلی (صنعت ، خدمات وکشاورزی ) می باشد که دانش آموزان بر حسب علاقه واستعداد خود در هر کدام از شاخه ها و زمینه های فوق، یک رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب مینمایند. لذا جهت آشنایی با زمینه بصورت مختصر به تعریف هریک می پردازیم.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

شرایط تکرارپایه دانش آموزان روزانه  درهنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانش اعلام شد :

تکرارپایه درشاخه کاردانش

    - دانش آموز پایه دوم شاخه های   نظریوفنی وحرفه ایچنانچه بخواهد پایه دوم رادر شاخه کاردانش تکرار کند مشروط براینکه ضوابط ورود به شاخه را در پایه اول کسب کرده باشد داشتن شرایط سنی و ظرفیت    می تواند در واحدهای آموزشی روزانه در پایه دوم ثبت نام نموده و با رعایت سایر شرایط ادامه تحصیل دهد .در این صورت کلیه دروس گذرانده شده پایه دوم حذف و آن سال تحصیلی به سقف سنوات تحصیل دانش آموز افزوده می شود .(موضوع : نامه شماره 4220/45296/641 مورخ 14/7/88) درهرحال اولویت بادانش آموزان جدیدالورودمی باشد.

تکرارپایه درشاخه فنی وحرفه ای

    - دانش آموز پایه دوم شاخه نظریچنانچه بخواهد پایه دوم رادر شاخه فنی وحرفه ای  تکرار کند مشروط بر آنکه ضوابط ورود به شاخه فنی وحرفه ای را در پایه اول کسب کرده باشد و یا با شرکت در امتحانات تعیین رشته مجدد( موضوع ماده 111 آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه ) در خرداد یا شهریور ماه پایه دوم ، شرایط ورود به شاخه فنی و حرفه ای را کسب کند می تواند در واحدهای آموزشی روزانه در پایه دوم شاخه فنی وحرفه ای ثبت نام نموده و با رعایت سایر شرایط ادامه تحصیل دهد .در این صورت کلیه دروس گذرانده شده پایه دوم شاخه نظری حذف و آن سال تحصیلی به سقف سنوات تحصیل دانش آموز افزوده می شود. درهرحال اولویت با دانش آموزان جدیدالورودمی باشد.

 


ارسال شده در توسط مرادی

       احتراماً  بدینوسیله از زحمات و تلاش های صادقانه همکاران محترم شاغل مدیریت ها و ادارت و همچنین نیروهای خدوم هنرستان ها درامر برگزاری همایش معرفی رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش در چارچوب امکانات موجود وانجام کاربراساس دستورالعمل ، تشکر وقدردانی به عمل می آید .

     امید است با اتکال به خداوند متعال ، ضمن استمرار اینگونه خدمات و اقدامات ارزنده ، نتایج آن موجب جذب دانش آموز مستعد به هنرستان ها، ارتقاء سطح آموزش و بهره وری و فارغ التحصیلی هنرجویانی باداشتن  روحیه خود اشتغالی و کارآفرینی در این واحدهای آموزشی   گردد . 


ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4   5   >>   >