سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان

ده توصیه برای حافظه های کند 

برنامه‌های پرورش ذهن و بازی‌ها راه‌های خارق‌العاده‌ای هستند برای اینکه مغزتان را به چالش بکشید به کار بستن مواردی که در این مطلب آمده است، به شما کمک می‌کند به خواسته‌ای که درباره پرورش هوش و حافظه‌تان دارید، برسید
تقویت حافظه 2 قاعده اصلی دارد؛ گوناگونی و کنجکاوی.
وقتی انجام دادن بعضی از کارها برای شما عادی می‌شود، یعنی آنقدر آنها را انجام می‌دهید که آنها جزو طبیعت شما می‌شوند، باید آنها را عوض کنید.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

  راهـهای بهبـود حـافــظه(1)

الف -اصول استفاده از حافظه : 
1-آموزش : به وسیله آموزش می توان عمل فراگیری یا بهره گیری از حافظه را که یک فعالیت مستقیم و قابل کنترل است افزایش داد. 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

   راهـهای بهبـود حـافــظه(2)

د - درک ، یادگیری و یادسپاری : 
-چرا برای به خاطر سپردن مطالب یک کتاب ، چند بار آن را می خوانیم و پس از مدتی مطالب را فراموش می کنیم ؟ یا فهمیدن دلیل بریاد داشتن برای همیشه است و خلاصه نویسی به چه صورت باید انجام بگیرد؟ رعایت کدام اصل بخاطر سپردن مطلب یک کتاب را برای همیشه امکان پذیر می سازد.؟ برای اینکه مطالب خوانده شده را در حافظه بلند مدت خود ضبط کرده و برای مدتهای طولانی بدون مراجعه به اصل کتاب کل مطلب را به یاد داشته باشید و در مواقع لزوم با صرف وقت کمتر به یاد بیاورید می توان از روش خلاصه کردن و الگوهای یادآوری استفاده کرد. 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

چگونه درس بخوانیم؟ روش‌های مطالعه مؤثر 

یکی از پرسش‌هایی که این روزها بیشتر دانش آموزان از خود می‌پرسند، این است که چگونه باید درس بخوانند تا هم بهتر متوجه مطالب درسی شوند و هم نمره‌های بهتری کسب کنند؟ به طور طبیعی هر دانش آموزی به این پرسش پاسخ متفاوتی می‌دهد  .  

   عده ای شبها که محیط اطراف ساکت‌تر است مطالعه می‌کنند، عده‌ای با دوستان خود درس می‌خوانند، تعدادی صبح‌ها که مغز آمادگی بیشتری دارد، زودتر از خواب بیدار می‌شوند و درآن هنگام درس می خوانند و... ممکن است شما هم یکی از دانش آموزانی باشید که نه تنها روش‌های یاد شده؛ بلکه دیگر روش‌های مطالعه را نیز امتحان کرده باشید. ولی باز نتیجه دلخواه خود را از مطالعه نگرفته باشید. در اینجا قصد نداریم تا شما را با روش مطالعه خاصی آشنا کنیم؛ بلکه هدفمان این است که روش‌هایی را به شما بیاموزیم تا بتوانید با استفاده از آنها بهره وری از مطالعه خود را افزایش دهید  .

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

      روش های کلی مطالعه 

آیا تا‌کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسی‌های به‌عمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری مساله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان به‌ویژه در دوران دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است    .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

مدیریت بی انضباطی ها 

(1 برای اینکه بچه ها قسمت های متفاوت کلاس یا  آزمایشگاه یا اتاق رایانه را تمیز و مرتب نگه دارند بهتر است به جای بکار بردن کلمات، از تصویر استفاده کنیم. زیرا که گفته اند «ارزش یک تصویر معادل هزار کلمه است  »!

از قسمت های متفاوت کلاس یا آزمایشگاه مثل قسمت قفسه ها و کمدها، کتابخانه کلاس، میز کامپیوتر و مرکز یاد گیری،عکس هایی تهیه کنید. سپس عکس ها را روی یک تکه مقوا بچسبانید وزیر آن عنوانی مثل ((یک کتابخانه مرتب شبیه این تصویر است)) را بنویسید. سپس آنها را در اطراف فضاهای مربوط به خود بچسبانید. تصویر ها هنگام مرتب کردن آن مکان، انتظار ما را از دانش آموزان به خوبی نشان می دهند  . 

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

عوامل مخل تدریس 

اشاره 

تاکنون پژوهش های بی شماری در زمینه ی فعالیت های آموزشی اثربخش در کلاس درس انجام شده است. به طوری که نتایج این پژوهش ها رهنمودهای مفیدی را برای بهبود فعالیت های معلم در کلاس درس به همراه داشته است. بر این اساس در این مقاله، به ده اشتباهی پرداخته شده است که معلمان در کلاس درس باید از آن ها دوری کنند  .

معلمان همواره می خواهند در کلاس نقش مثبتی داشته باشند و اگر مراقب نباشند، نمی توانند این مأموریت خطیر را به خوبی به انجام برسانند. آیا تاکنون به عوامل زیر که مخل تدریس هستند، توجه کرده اید؟

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

شغل معلمی مشکل یا آسان 

رفتار با انسان پیچیده و دشوار است.

کار معلم با انسان است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات، پیچیده ترین سیستمی است که ما آن را در طبیعت مشاهده می کنیم. این موجود نه تنها خود پیچیده است بلکه در جامعه، رابطه ی پیچیده تری را به وجود می آورد که پیش بینی رفتار و سخن گفتن دقیق در باره او را به حداقل می رساند. اصولا سر وکار داشتن با انسان کار بسیار سختی است خصوصا اگر با اجتماع انسان ها سر وکار داشته باشیم کار سخت تر می شود. چون انسان ها در اجتماع از نظر روانی، رفتارهای خاصی را از خود نشان می دهند که به تنهایی آن رفتارها را از خود بروز نمی دهند  .

برخورد با انسان هایی که در یک جا جمع شده اند و با هم همسویی می کنند و اهداف مشترکی را دنبال می کنند و هر کدام شخصیت ویژه ای دارند باید بسیار هوشیارانه و ماهرانه باشد که کار هر کسی نیست  .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

20 نکته در مورد تمرکز 

   (انگیزه کتاب خواندن دوچیز است: یکی لذت بردن، دیگری فخر فروختن.)

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

روش مطالعه کارآمد

چگونه برای روزهای امتحان برنامه ریزی کنیم؟

امتحان را همه ما به خوبی می شناسیم؛ با تمام وجود لمس واحساس کرده ایم و درباره آن کوله باری از خاطرات تلخ و شیرین همراه داریم. با رسیدن فصل امتحانات، گاه بذر نگرانی و دلهره و گاه ترسی پنهان و موهوم شکل می گیرد. این مقاله می کوشد این ابعاد را بررسی کند و با ارائه پیشنهاد هایی، عوامل بازدارنده و اخلالگر را به مرز صفر برساند؛ گرچه صحبت از تمام عناصر و زوایای این پدیده به مجموعه ای از مقالات نیاز دارد. با عنایت به ضیق زمان و ضرورت این فصل، مطالب به اختصار ارائه می گردد تا ان شاء ا..همه از آن بهره گیرند.

 

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2   3   4   5      >