سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره فنی و حرفه ای و کاردانش استان کردستان


بقاءو حیات توسعه ی پایدار اقتصادی هر جامعه ای به میزان مولفه های انرژی آن کشور بستگی دارد ، بطور ی که شروع و ادامه فعالیت هر واحد صنعتی ، تولیدی ، خدماتی و اقتصادی بدون استفاده از این انرژی میسر نیست .

 هنر جویان این رشته در طی دوران تحصیل با مبانی برق ، اصول اندازه گیری الکتریکی ، سیم کشی ساختمان ، برق صنعتی ، ماشین های الکتریکی AcوDC،مدارهای الکتریکی ، طراحی و ساخت ترانسفورماتورهای فشار ضعیف ، سیم پیچی انواع موتورهای التریکی ، تعمیر لوازم برق خانگی آشنا می شوند .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

پس از کشف فلز توسط بشر ، نقش این عنصر آنقدر شگفت انگیز شد که به نام صنعتی مهم و کا ربردی زندگی بشر را متحول ساخت و آنقدر پیشرفت نمود که از نام یک صنعت به صنایع فلزی تغییر نام داد .
قالب های مختلفی که می توان از فلز ساخت کار برد های این صنعت را گسترش داده و این رشته ها فراهم نماید ،آنچه نباید از نظر دور بماند رقابت صنایع پلاستیکی است که به علت ارزانی و سبکی و آراستگی خود جای خود را در جوامع صنعتی باز نموده است .
هنر جویان این رشته میتوانند محاسبات فنی ، رسم فنی ، تکنولوژی جوشکاری اعم از قوس الکتریکی ، مقاومتی و شعله گاز، تکنولوژی و کارگاه تغییر شکل نیم ساخته ها ، متالورژی عمومی و شناخت مواد صنعتی ، اجزاء ماشین برش و تغییر شکل نیم ساخته های فلزی ، ورق کاری را انجام دهند .

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

 

زمان ما، زمانی است که فرایند شهرنشینی، وجود وسائل ارتباط جمعی، رفت و آمدهای اجتماعی، ظهور و بروز استعدادهای متفاوت، ما را به جایی رسانده که برای حمایت و هدایت هدفمند و همه جانبه کودکان که می توانند در این زمان آسیب های جدی ببینند رشته تخصص ایجاد کنیم.
نقش پدر و مادر برای تربیت فرزندان هیچ گاه نمی تواند به دیگران منتقل شود، تربیت یک فرایند تدریجی، هدفمند و در مکانی مناسب به نام خانواده است و ریشه ها و جوهره آن باید در خانواده دیده و تدبیر شود و هنرجویان این رشته عمدتا به عنوان مشاور و مسئولین تغذیه و آموزش برای اموری هستند که نیاز پدران و مادران را تامین کند.

  ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

وقتی نام رشته ساخت وتولید را می شنوید می توانید به ساخت هر چیزی که ساختنی است و تولید آنچه امکان تولیدش وجود دارد فکر کنید اما در صنعت و تولیدات صنعتی ساخت و تولید به معنای تبدیل مواد خام که در کشور عزیزما به وفور یافت می شود به محصولات قابل استفاده است .
طبیعی است که مواد خام برای تبدیل شدن به محصولات راهی طولانی را باید سپری کنند ، برش کاری ، شکل دادن ، مونتاژ کاری و پرداخت کاری مراحل اصلی شکل گیری یک محصول هستند .

همین مراحل نیز به ماشین ها و نرم افزارهای پیشرفته نیاز دارند تا بتوانند به قطعات صنعتی تبدیل شوند . آنچه در مراحل اولیه تحصیل و قدم های نخست این رشته مهم فرا میگیرید محاسبات فنی ، رسم فنی ، طراحی قطعات مختلف صنعتی ، آزمایشگاه اندازه گیری دقیق ، جوشکاری و ریخته گری قطعات صنعتی و ساخت قطعات بو سیله ماشین های تراش ، فرز و صفحه تراش می باشد.

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

 

گاهی اوقات وقتی انسان به اسم رشته ای فکر می کند مطلب را بسیارساده می انگارد و مانند خیاطی، یاد نخ و سوزن و مقداری پارچه که پوشش را برای انسان به ارمغان می آورد.
 
اما هنگامی که به صفت پوشاک فکر می کنید یا به انواع مدهای روز ایران و جهان می اندیشید ویا زمانی که رنگ ها و طرح های متفاوت را به دقت بررسی می کنید متوجه پیچیدگی های تولید و بازاریابی و رقابت سنگین کشورها می شوید. شرایط اقلیم، اقتصادی، فرهنگی و آداب و رسوم اجتماعی تنوع لباس ها را در یک کشور آنچنان پیچده نموده که بررسی پوشاک و پوشش یک کشور مانند یک پروژه عظیم است. تاثیرات فرهنگی لباس، نگاه اجتماعی مردمان یک کشور به طرح لباس و بحث مد و مدگرایی جزء اساسی ترین مطالب این صفت است.

هنر با ارزش طراحی و دوخت لباس با جلوه گری جنبه های گوناگون هنری می تواند در سطوح وسیع اقتصادی خودنمائی کند. مبانی هنرهای تجسمی، اصول طراحی لباس و آناتومی بدن انسان، برش و دوخت لباس زنانه و کودک و تزئین اتاق خواب کودک، الیاف نساجی، رنگ شناسی تخصصی لباس، روش های تولید لباس( سری دوزی از مواردی است که هنرجویان در طی تحصیل با آن آشنا می شوند.(

 

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

اهداف شاخه فنی و حرفه ای :
اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی و پرورش کمالات و فضایل اخلاقی , بیش سیاسی و اجتماعی .
شناخت بهتر استعدادها و علاقه دانش آموزان و ایجاد زمینه مناسب جهت هدایت آنان به سمت اشتغال مفید .
احراز آمادگی نسبی دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های علمی – کابردی ( تکنولوژی )

آموزشهای فنی و حرفه ای در کشور جمهوری اسلامی ایران به صورت یک دوره پیوسته پنج ساله (2+3) طراحی شده است که دوره سه ساله آن در هنرستانهای فنی وحرفه ای و دوره دو ساله کاردانی پیوسته در آموزشکده ها اجرا می شود.


ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط مرادی

به استحضارمی رساند که صداوسیمااقدام به معرفی رشته های فنی وحرفه ای ازطریق سایت شبکه آموزش آموزش نموده است که به آدرس ذیل قابل دسترسی می باشد.

.http://www.tv7.ir/portal


ارسال شده در توسط مرادی
<      1   2